miercuri, 17 februarie 2010

feltoresteszt

A What Car? magazin 2010-es lopástesztje Az idei tesztet a rendőrség Tudományos Fejlesztési Részlegével folytatott egyeztetés alapján végezték el, annak érdekében, hogy az tökéletesen valósághű legyen. Ezért a teszt során olyan eszközöket használtak, amelyeket bárki be tud szerezni, és az amatőr és a profi autó tolvajok által egyaránt ismert módszereket alkalmaztak. Emellett meg kell említenünk, hogy bár a feltörési kísérlet során nem alkalmaztak olyan módszert, amivel kárt tettek volna az autókban, ami azzal magyarázható, hogy a tolvaj sem akarja megrongálni az autót, amit később el akar adni.
helyezés
gyártmány és modell
pontszám
1.
Lexus IS200
100
2.
BMW 323 4a
95

BMW 323Ci Cabriolet
95

BMW 750i
95

Ford Mondeo ST200
95

Volvo S80 2.4
95
7.
Audi A6 2.5 TDI
90

Audi TT
90

BMW 328i Touring
90

BMW 523i Touring
90

Ford Cougar V6
90

Jaguar S-Type 3.0 V6
90

Jaguar XJ8 3.2
90

Rover 75 2.0
90

Volvo V70 T5
90
16.
Toyota Previa
85

Toyota Yaris 1.3
85
18.
Nissan Almera 1.8
80

Nissan Almera Tino
80

Nissan Primera 2.0 SE
80

Toyota Celica
80
22.
Toyota Corolla 1.6
80

Volkswagen Sharan
80
24.
Toyota MR2
75
25.
BMW 323Ci
70

BMW 528i 4a
70

Porsche 911
70

Porsche Boxster
70

Renault Clio Sport
70
30.
Audi A8
65

Ford Focus 5a
65

Ford Focus Ghia Turnier
65

Honda Accord
65

Jaguar XKR
65

Renault Scenic 2.0 16V
65

Saab 9' 2.0T
65

Skoda Fabia 1.4 16V
65
38.
Audi A3 1.9 TDi
60

Citroen Xsara Picasso
60

Honda HR-V 5a
60

Mercedas-Benz A160
60

Opel Astra 2.0 TDi
60

Opel Frontera Sport 2.2
60

Opel Vectra V6
60

Range Rover 4.0 HSE
60

Seat Leon 1.4
60

Seat Toledo V5
60

VW Polo GTI
60
49.
Audi A4
55

Cadillac Seville STS
55

Fiat Brava JTD
45

Ford Fiesta 1.8 TDi
45

Ford Ka
55

Land Rover Discovery V8
55

Land Rover Freelander
55

Opel Zafira 2.0 Di
55

renault Megane 1.6 16V
55

Seat Ibiza1.6
55

Toyota Yaris Verso
55
60.
Alfa Romeo 160
50

Chrysler Grand Voyager
50

Fiat Punto 1.2
50

Mazda 626 2.0
50

Mazda Premacy 1.8
50

Nissan Micra 1.3
50
66.
Fiat Multipla JTD
45

Opel Agila 1.2 16V
45

Suzuki Wagon R'
45
69.
Alfa Romeo 156 Sw.
40

Honda S2000
40

Hyundai XG30
40

Kia Clarus 2.0
40

Kia Shuma
40

Mazda MPV
40

Renault Grand Espace V6
40

Subaru Impreza Turbo
40

Subaru Legacy 2.5 Kombi
40

Suzuki Grand Vitara
40
79.
Chrysler Neon 2.0
35

Saab 9' Aero Kombi
35

VW Golf 1.6 5a
35
82.
Daewoo Musso 2.3
30
83.
Peugeot 406 HDi Break
25
84.
Vw Lupo 1.4
20
85.
Peugeot 206 1.9D
15Értékelési szempontok
Bejutás - 25 pont - Az a kocsi, amit 2 perc alatt nem tudtak feltörni maximális pontot kapott, amelyiket viszont igen, az nullát.
Elhajtás - 25 pont - A maximális pont eléréséhez a kocsi immobiliserének az elinditás után legfeljebb 5 perccel le kellett állítania az autót.
Látható nyilvántartási szám - 10 pont - A kocsi nyilvántartási számának jól láthatónak kellett lennie a szélvédőn kerestül. Ez segíti a rendőrséget, hogy ellenőrizze a kocsi eredetét, regisztrációs számát, színét anélkül, hogy közvetlenül hozzányúlnának a kocsihoz.
Megjelölt elemek - 10 pont - A kocsi legalább 10 fő elemének viselnie kell a nyilvántartási vagy más lenyomozható számot.
Karcolt üvegek - 5 pont
Autórádió - 10 pont - 5 pontot ért, ha a gyári rádió csak ugyanolyan típusú autóban használható és maximális pontszámot, ha az eltávolítás után teljesen használhatatlanná válik.
Gyári kerékőr - 5 pont
Pótkerék - 5 pont - Csak annak a modellnek járt az öt pont, ahol a pótkerék biztonságos helyen volt a tolvaj elől.
Biztonságos tároló hely - 5 pont - Ha a kocsiban van biztonságos tárolóhely a nagy értékű tárgyaknak. A teszt összértékelése során a második, harmadik és negyedik helyet a BMW szerezte meg és a többi márkához képest teljesen egyedülállóan az első tíz helyezett között ötször szerepelt 95 illetve 90 ponttal. A BMW 323i Limousine, a 323Ci Cabrio és a BMW 750 mind 95 pontot szerzett a maximálisan elérhető 100-ból. Az öt pont veszteséget az okozta, hogy a BMW üvegeibe gyárilag nem karcolnak azonosító számot. A BMW ezt az óvintézkedést nem tartja fontosnak, hisz az értékesítésnél a vevő kérésére ezt a műveletet ingyen megcsinálják, már tavaly is vesztett emiatt öt pontot az értékelés során. A BMW 523i Touring és 328i Touring mindketten 90 pontot értek el, a kombi változat sajátossága miatt kevésbé biztonságos csomagtartó miatt. A BMW 528i Limuzin és a BMW 323Ci is jó eredményt ért el az összehasonlításban, de ezekbe a modellekbe be tudtak jutni a tesztelők a megadott két percen belül, így „csak” 70 pontot kaptak. Még ezzel az eredménnyel is az első harmincban vannak a 85 tesztelt típus közül.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu