A What Car? magazin 2010-es lopástesztje Az idei tesztet a rendőrség Tudományos Fejlesztési Részlegével folytatott egyeztetés alapján végezték el, annak érdekében, hogy az tökéletesen valósághű legyen. Ezért a teszt során olyan eszközöket használtak, amelyeket bárki be tud szerezni, és az amatőr és a profi autó tolvajok által egyaránt ismert módszereket alkalmaztak. Emellett meg kell említenünk, hogy bár a feltörési kísérlet során nem alkalmaztak olyan módszert, amivel kárt tettek volna az autókban, ami azzal magyarázható, hogy a tolvaj sem akarja megrongálni az autót, amit később el akar adni.
helyezés
gyártmány és modell
pontszám
1.
Lexus IS200
100
2.
BMW 323 4a
95
BMW 323Ci Cabriolet
95
BMW 750i
95
Ford Mondeo ST200
95
Volvo S80 2.4
95
7.
Audi A6 2.5 TDI
90
Audi TT
90
BMW 328i Touring
90
BMW 523i Touring
90
Ford Cougar V6
90
Jaguar S-Type 3.0 V6
90
Jaguar XJ8 3.2
90
Rover 75 2.0
90
Volvo V70 T5
90
16.
Toyota Previa
85
Toyota Yaris 1.3
85
18.
Nissan Almera 1.8
80
Nissan Almera Tino
80
Nissan Primera 2.0 SE
80
Toyota Celica
80
22.
Toyota Corolla 1.6
80
Volkswagen Sharan
80
24.
Toyota MR2
75
25.
BMW 323Ci
70
BMW 528i 4a
70
Porsche 911
70
Porsche Boxster
70
Renault Clio Sport
70
30.
Audi A8
65
Ford Focus 5a
65
Ford Focus Ghia Turnier
65
Honda Accord
65
Jaguar XKR
65
Renault Scenic 2.0 16V
65
Saab 9' 2.0T
65
Skoda Fabia 1.4 16V
65
38.
Audi A3 1.9 TDi
60
Citroen Xsara Picasso
60
Honda HR-V 5a
60
Mercedas-Benz A160
60
Opel Astra 2.0 TDi
60
Opel Frontera Sport 2.2
60
Opel Vectra V6
60
Range Rover 4.0 HSE
60
Seat Leon 1.4
60
Seat Toledo V5
60
VW Polo GTI
60
49.
Audi A4
55
Cadillac Seville STS
55
Fiat Brava JTD
45
Ford Fiesta 1.8 TDi
45
Ford Ka
55
Land Rover Discovery V8
55
Land Rover Freelander
55
Opel Zafira 2.0 Di
55
renault Megane 1.6 16V
55
Seat Ibiza1.6
55
Toyota Yaris Verso
55
60.
Alfa Romeo 160
50
Chrysler Grand Voyager
50
Fiat Punto 1.2
50
Mazda 626 2.0
50
Mazda Premacy 1.8
50
Nissan Micra 1.3
50
66.
Fiat Multipla JTD
45
Opel Agila 1.2 16V
45
Suzuki Wagon R'
45
69.
Alfa Romeo 156 Sw.
40
Honda S2000
40
Hyundai XG30
40
Kia Clarus 2.0
40
Kia Shuma
40
Mazda MPV
40
Renault Grand Espace V6
40
Subaru Impreza Turbo
40
Subaru Legacy 2.5 Kombi
40
Suzuki Grand Vitara
40
79.
Chrysler Neon 2.0
35
Saab 9' Aero Kombi
35
VW Golf 1.6 5a
35
82.
Daewoo Musso 2.3
30
83.
Peugeot 406 HDi Break
25
84.
Vw Lupo 1.4
20
85.
Peugeot 206 1.9D
15Értékelési szempontok
Bejutás - 25 pont - Az a kocsi, amit 2 perc alatt nem tudtak feltörni maximális pontot kapott, amelyiket viszont igen, az nullát.
Elhajtás - 25 pont - A maximális pont eléréséhez a kocsi immobiliserének az elinditás után legfeljebb 5 perccel le kellett állítania az autót.
Látható nyilvántartási szám - 10 pont - A kocsi nyilvántartási számának jól láthatónak kellett lennie a szélvédőn kerestül. Ez segíti a rendőrséget, hogy ellenőrizze a kocsi eredetét, regisztrációs számát, színét anélkül, hogy közvetlenül hozzányúlnának a kocsihoz.
Megjelölt elemek - 10 pont - A kocsi legalább 10 fő elemének viselnie kell a nyilvántartási vagy más lenyomozható számot.
Karcolt üvegek - 5 pont
Autórádió - 10 pont - 5 pontot ért, ha a gyári rádió csak ugyanolyan típusú autóban használható és maximális pontszámot, ha az eltávolítás után teljesen használhatatlanná válik.
Gyári kerékőr - 5 pont
Pótkerék - 5 pont - Csak annak a modellnek járt az öt pont, ahol a pótkerék biztonságos helyen volt a tolvaj elől.
Biztonságos tároló hely - 5 pont - Ha a kocsiban van biztonságos tárolóhely a nagy értékű tárgyaknak. A teszt összértékelése során a második, harmadik és negyedik helyet a BMW szerezte meg és a többi márkához képest teljesen egyedülállóan az első tíz helyezett között ötször szerepelt 95 illetve 90 ponttal. A BMW 323i Limousine, a 323Ci Cabrio és a BMW 750 mind 95 pontot szerzett a maximálisan elérhető 100-ból. Az öt pont veszteséget az okozta, hogy a BMW üvegeibe gyárilag nem karcolnak azonosító számot. A BMW ezt az óvintézkedést nem tartja fontosnak, hisz az értékesítésnél a vevő kérésére ezt a műveletet ingyen megcsinálják, már tavaly is vesztett emiatt öt pontot az értékelés során. A BMW 523i Touring és 328i Touring mindketten 90 pontot értek el, a kombi változat sajátossága miatt kevésbé biztonságos csomagtartó miatt. A BMW 528i Limuzin és a BMW 323Ci is jó eredményt ért el az összehasonlításban, de ezekbe a modellekbe be tudtak jutni a tesztelők a megadott két percen belül, így csak 70 pontot kaptak. Még ezzel az eredménnyel is az első harmincban vannak a 85 tesztelt típus közül.
miercuri, 17 februarie 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu